En lång långfredag

2010-04-02 20:54:28
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer

Ja, idag har det verkligen varit en lång dag och det passade ju verkligen in såhär på Långfredagen. Vaknade imorse redan vid 9-tiden. Slog igång datorn och myste på en stund innan det blev helgfrukost med familjen. Jag älskar när vi plockar fram i princip allt vi har i frukostväg och bara njuter och har det trevligt. Idag var det en sådan frukost. Delade dessutom ut påskägg. Jag fick min efterlängtade bok om olika smoothies, mamma fick sängkläder som hon har velat ha jättelänge och pappa fick en film om björnjakt (han är galen i sådana filmer. såg klart den direkt efter frukosten) och någon kött-mätare som jag inte riktigt förstog mig på.

Efter mysfrukosten följde lite fix för sedan väntade lunch hemma hos mormor & morfar. Bjöds på lite allt möjligt där och när det var avklarat somnade pappa och jag i soffan i en sisådär 90 minnuter. Haha, så trevligt sällskap var vi. Dessutom var det väldigt trångt och oskönt i den där lilla soffan, men sov gott gjorde vi allt! Blev kvar ända tills klockan var strax efter fem. Tittade på lite filmer ifrån år 1994-1995 där jag spelade huvudrollen också. Haha, väldans underhållande. Söt var man också.

Kan ni gissa vad jag har gjort sedan ikväll då?
Jag har övningskört! Och inte sådär som jag har gjort förut, typ tränat på att starta i backe och sådant. Nej, idag var det första gången jag var ute på vägarna. Och bra gick det. Varken någon bil eller något levande kom till skada och dessutom hade jag riktigt roligt. Två timmar var vi ute, jag och pappa. Helt galet. Men jag är stolt!

Nu har jag precis lagt mig i sängen efter att ha bjudit mamma och pappa på en "Sommarslush". Var bara tvungen att prova ett recept ur boken och det blev riktigt gott faktiskt. Försökte ta en bra bild men ingen såg riktigt lovande ut, så tyvärr - no picture. Men ni kan få receptet och en google-bild som lite kompensation!


» Sommarslush, 2 glas
4 msk apelsinjuice
1 msk pressad lime
350 g bär (tex hallon, blåbär, björnbär som jag använde)
1 dl kolsyrat mineralvatten

Vi gjorde misstaget att använda vanlig blandad apelsinjuice (BRAVO's köpte vi) men mamma kom på att det skulle nog ha varit koncentrerad apelsinjuice. Så det kan ni ju lägga på minnet om ni skulle vara sugen att testa.



Nu ska jag nog dra på mig pyjamasen och inta soffläge. Ryktades om en bra film ikväll så det känns riktigt skönt. Önskar bara att André var här, det var en evighet sedan jag fick pussa på honom nu. Förhoppningsvis kommer han ner sedan, men annars hittar vi nog på någonting imorgon. Nåväl, vi hörs. Take care ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥