Lifehouse

2010-04-02 21:50:41
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Ni vet säkert hur det känns när man hör en låt och direkt känner man en speciell känsla? Det kan vara alltifrån glädje till sorg eller till pirr i magen till vad som helst, men jag tror att alla känner igen sig. Jag gör det varje dag och jag tycker det är väldigt häftigt att man påverkas så mycket av musiken som man faktiskt gör. Nu skulle jag kunna räkna upp hundratals låtar som får mig att känna på ett visst sätt, men det tänker jag inte göra. Nej, istället tänker jag nämna Lifehouse.

Jag har en relation till de flesta av deras låtar och att lyssna på deras låtar får mig så lugn. Jag älskar Jason Wade's hesa röst och deras otroligt fina texter samt som låtarna är bara .. ja, sköna.



För mig påminner just bandet om sommaren 2008. Detta var min sommar, det var då allt hände för mig och därför kanske jag kopplar ihop deras låtar med glädje och värme. Absolut finns det låtar som jag har gråtit floder till och det känner jag direkt när jag hör en sådan. Men de flesta får mig bara på bra humör och jag kan sitta på rummet i min sackosäck och lyssna på dem hur länge som helst!

Här tänkte jag ge er några av deras låtar i form av länkar till Spotify. Till er som inte har det så finns deras låtar på Youtube! Hoppas ni hittar någonting som passar.

Lifehouse – You And Me - Denna påminner mig direkt om Språkresan i Hastings (2008). Jag hade den som alarmsignal och vaknade alltså upp till den i tre veckors tid. Varje morgon hade man ett litet pirr i magen och det känner jag än idag när jag lyssnar på den.

Lifehouse – Come Back Down - Här är det bara André som gäller. I samma veva som vi blev tillsammans gjorde jag en myslista på min iPod som jag döpte till a.n. Vi brukar lyssna på den listan ibland och den här låten är en av de som jag tycker är allra mysigast.

Lifehouse – First Time - Den här påminner mig om sommar! Jag lyssnade på den mycket sommaren 2009 när jag låg ute och solade. Den spelades även om och om i öronen när man låg på en solstol nere på Kreta, så dit dras tankarna också. Nej, detta är en typisk sommarlåt i min smak.

Lifehouse – The Joke - Även denna påminner mig om sommar. Detta var dessutom min ringsignal under Hastings-vistelsen, vilket gör att jag blir påmind om den här också :)

Lifehouse – Easier To Be - Den här blir jag bara varm av. Jag tror det är texten som har satt sig i hjärtat när det gäller denna.

Lifehouse – Broken - Här känner jag bara depp. Jag kan nog inte räkna på fingrarna antal gånger jag har gråtit till den här låten. Men en väldigt fin text och en bra låt!

Lifehouse – Storm - Samma sak med den här.


Search - Lifehouse - Här kan ni dessutom hitta alla deras låtar och jag hoppas ni gillar dem lika mycket som jag gör, för då är de oslagbara!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥