Lovestory

2010-04-26 21:16:34
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer

Någonting jag älskar är att höra historier om andra pars kärlekshistorier. Hur de träffades, vad de brukar göra, hur ofta man ses och så vidare och så vidare. Jag vet ju inte om ni är lika nyfikna som jag är, men jag tänkte här och nu dela med mig av min och Andrés kärlekshistoria.

Första gången vi träffades var den 1 augusti 2008. Konstigt nog var jag och mina vänner på Mittnordendiscot (ett sådant som anordnas då Mittnordencupen är igång) det året. Ett helt grabblag ifrån Sierra Leone (stavning?) sprang runt och tafsade på alla tjejer och ville dansa hela tiden. Vi försökte att skaka av oss dem men de följde efter och det blev mer och mer obehagligt. Chrissi och Anna som då var bekanta med André, smsade på skoj att han skulle komma dit och rädda oss. Och ja, någon stund senare så stog han där och vi var väl inne på dansgolvet lika snabbt igen. Mot slutet av kvällen så minns jag att han ställde sig bakom mig, höll om mina höfter och så dansade vi. Kvällen tog slut, vi sa hejdå och jag och mina flickor åkte hem till mig och sov.

Redan samma kväll snodde jag dock hans nummer ifrån Chrissi och vi smsade oavbrutet. Dagen efter var vi med varandra, han och jag och Chrissi. Efter en stund skulle hon hem och äta och vi blev alltså själva. Vi gjorde direkt ingenting speciellt, promenerade först hem till mig och sedan hem till honom där vi sa hejdå och jag gick hem igen.

De följande dagarna var vi med varandra. Inte så mycket själva tror jag, utan mest med Chrissi & co. Den 4 augusti, dvs endast tre dagar efter att vi hade träffats, frågade jag honom vad han var ute efter egentligen. Haha, låter väldigt påfluget såhär i efterhand men jag hade hört så mycket av tjejerna och visste inte riktigt om jag kunde lita på honom eller om han bara ville "playa" med mig. Han sa dock att han gillade mig och ville satsa på ett förhållande. Samma kväll kom också första kyssen. Inte romantiskt alls, men jösses så det pirrade i magtrakterna. Platsen var i en trappuppgång i Timrå där våra kompisar hade lämnat oss själva för att kolla någonting i lägenheten. Resten av kvällen satt vi i samma trappuppgång och kunde inte slita oss ifrån varandra.

Den 5 augusti kom han hem till mig prick klockan 8.20 på morgonen. Jag ville vara säker på att mamma och pappa redan hade åkt till jobbet, därav tiden. Där och då blev vi ett par. 080805 blev alltså vårat datum.

På våran månadsdag (ja, det var ju en ganska stor grej för mig eftersom det var mitt första förhållande) tog vi en middag på Donken, en fika på Innergården och sedan gick vi på bio. Get smart var filmen. Därefter åkte vi hem till mig där huset var tomt och vi hade sex för första gången. Ett historiskt datum för mig igen då med andra ord ;)

Dagarna och månaderna gick och jag tror banne mig vi var med varandra varje dag i en månads tid. Skolan började och det blev allt svårare att försöka allt gå ihop. Saker och ting var inte lika lätta när man inte var sådär sprudlande nykär. Då spelade ju ingenting någon roll, förutom att inte vara mer än en meter ifrån sin partner, hehe. Det var mitt första förhållande som sagt och jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera vissa saker så det blev en del tjafs och sånt. Till slut antar jag att jag fick nog och här började det gå lite utför. Vi gjorde slut och blev tillsammans och gjorde slut igen. Mycket hände under den tiden men jag tycker inte att det är värt att ta upp för det är historia nu. Det som har hänt har hänt, nu är våra blickar framåt.

Efter många om och men insåg vi båda, mest jag antar jag, att vi helt enkelt inte kunde leva utan varandra. Inte just nu. Julafton 2009, d v s för fyra månader och två dagar sedan knåpade jag ihop ett litet sött julkort till honom och den kvällen bestämde vi oss för att ge varandra ett nytt försök. Idag har vi det kanon och det märks att vi båda har mognat på oss en hel del. Nu vet vi att det funkar inte att träffas varje dag hela tiden, man måste få en chans att andas också. Vi gör mer saker istället för att bara ligga inne och prata och så vidare.

Vi längtar båda så himla mycket till sommaren! Då har vi bland annat en tripp till Göteborg att se fram emot vilket ska bli hur mysigt som helst. Jag kan även tänka mig att det blir många turer till Torpet och Aspen som blev en klar favorit ifjol, mycket Oxviken och mycket stekande. Nej, det ska bli så fruktansvärt skönt!

Jag älskar honom så himla mycket! Han är utan tvekan bland det bästa som har hänt mig och även om det uppstår tjafs och sådant (jag har en jäkla förmåga att bli irriterad över småsaker) så skulle jag inte vilja vara utan honom en sekund. Han ställer alltid upp och jag kan vara mig själv till hundra procent tillsammans med honom. Det bästa som finns är att somna in på hans axel när han kliar en sådär skönt på armen. Eller när vi är på sådant där busigt humör och kittlas eller brottas. Nej, jag njuter av att vi är tillsammans och det ska jag göra ett bra tag till!


Den 4 augusti (just efter vi hade haft det där snacket). Alldeles innan våran första kyss ;)


Första pussbilden togs den 6 augusti vid Selångersån då vi var på Selånger marknad.

   
Ett urplock av bilder på oss. Mitt hjärta ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥