Spring fever

2010-04-20 15:06:47
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer

Goddag kära läsare! Vad händer en tisdag som denna? Själv ligger jag och jäser lite i sängen. Är lite småtrött på ögonen, antar att det blev någon timme för lite sömn inatt. Hoppade iallafall upp vid halv åtta, gjorde sällskap med André som skulle äta frukost, själv drack jag lite vatten och åt en mandarin. Gjorde oss klara lite snabbt och sedan drog han iväg till fotbollsgym och jag tog mig en powerwalk.

Gick i ett något lägre tempo idag men tog ändå rundan på ca 70 minuter. Det var grymt härligt promenadväder iallafall. Ingen blåst, inte för kallt och inte för varmt, solen sken och ja .. helt perfekt. I rundan finns det en sträcka där man går alldeles vid havet och det är nog min favoritplats att gå på. Just nu är det ju mest is i och för sig, men det spelar inte så stor roll. Inte så mycket folk där, mer tystnad än vad det är mot centrum osv. Klockrent.

Frukosten idag bestod av fil med müsli och nötter, en hårdbrödmacka med ost. Kul med lite variation på den biten också. Brukar annars inte alls tycka om att äta frukost. Ni vet, sådär direkt efter att man har vaknat. Nu när man promenerar innan frukosten känner man verkligen hunger när man kommer hem. Sedan är det väldigt skönt att man har tid att göra lite lyxigare frukost också tycker jag. Inte bara en macka och lite oboy.

Skolan gick finfint idag också. Hade bara två lektioner och lyckades jobba på rätt bra. Har börjat med instuderingsfrågor om Första och andra världskriget. Usch, vad fruktansvärt det är att läsa vissa saker. Man blir alldeles tagen av alla bilder och fakta osv. Hua. Har dessutom skrivit klart min novell till svenskan och pluggat lite spanska. Jag känner mig riktigt nöjd!

Resten av dagen då? Jo, det blir nog till att göra lite nytta här i hemmet innan det blir Etic. Har lite tvätt att ta hand om och så vidare. Om jag hinner ska jag nog försöka sova en halvtimme så man orkar med kvällens träning. Tror jag ska prova Knock-out Box ikväll. Tycker det låter riktigt spännande och har länge velat testa men det har inte blivit av. Det blir iallafall antingen det eller Coren som jag brukar gå på vanligtvis. Kommer rapport senare ;)

Nej, nu ska jag göra någonting annat en stund. Kommer ett inlägg väldigt snart igen, missa inte. Puss ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥