What is your dream?

2010-04-27 18:57:19
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Något som jag har funderat nu under några veckors tid är vad jag har för drömmar. Jag vet, det kanske låter djupt och lite långt borta för att tänka på men jag tror att det kan vara bra och känna efter lite vad man vill redan nu.

Jag har inte kommit fram till så mycket egentligen, bara några få saker som jag skulle kunna tänka mig. Men alltså ingen "wow-dröm". Min favoritblogg (http://kakhusets.blogg.se) handlar om ett par som har flyttat till Australien. Jag vet inte när jag började läsa deras blogg men jag tror att det var någon gång i vintras. När man läser den tänker man att "åh, jag vill också flytta dit i framtiden" och så vidare. Men nu under de här veckorna när jag har gått och tänkt på detta har jag kommit fram till att det inte är min dröm. De lever deras dröm och jag blir inspirerad av dem men jag skulle inte personligen vilja flytta dit. Kanske resa dit, men inte bo där. I och för sig ska jag inte säga det när jag inte har varit där, men jag känner inte att "wow, jag måste flytta dit".

Det jag har kommit fram till under mina djupa tankegångar (hehe) är alltså att det är viktigt att hitta sin egen dröm. Välja sina egna vägar och inte dras med bland andra. Som jag sa, man kan bli inspirerad och ta hjälp av andra, men det handlar hela tiden om att hitta sina egna drömmar.

Så, vad har jag för drömmar då? Ja, som jag sa; endast några få saker som jag skulle kunna tänka mig. That's it. Jag delar iallafall med mig av dessa, mest för att dokumentera för min egen skull.

¤ Bosätta mig i England under en period
Ja, England ligger mig varmt om hjärtat och dit skulle jag inte ha någonting emot att flytta alls. Vill dock inte bo i London eller någon annan storstad, utan skulle nog föredra ett litet mindre ställe dock med närhet till huvudstaden. Jag blev lite småkär i Hastings under språkresan så en stad liknande den skulle jag helt och fullt kunna tänka mig. Däremot om det blir som Au Pair direkt efter gymnasiet, eller när jag är 30 eller 40 - det vet jag inte. Men under en period vill jag iallafall bo där!

¤ Jobba som reseledare
Detta har jag tagit upp tidigare här på bloggen och det är verkligen ett yrke som sitter bättre och bättre på tungan. Bo och jobba utomlands, träffa nya människor och dessutom ha en aktiv vardag - vad mer kan man begära? Dock kan det ju bli lite strul om man har familj vid det laget (man bör ha några års yrkeserfarenhet innan man går utbildningen har jag kollat upp. Alltså blir man lite äldre innan man kan bli reseledare) eftersom man är borta så mycket. Men jag ska definitivt ha det i baktanken när jag tar studenten.

Det är väl de kanske de allra största. Sedan har jag några andra också som jag bara kan nämna:
- Beroende på hur det blir med reseledareyrket dock, men något annat jag skulle kunna tänka mig att utbilda mig till är personlig tränare. Det skulle vara ett riktigt roligt jobb tror jag!
- Bilda familj (en man, ett barn, ett hus och en hund)
- Resa mycket (vill upptäcka så många delar av världen som möjligt)

Ja, det var kanske det för tillfället. Nu ska jag skynda mig ner till Etic för lite Core. Hade egentligen tänkt att skippa det idag, men nu kände jag lusten ändå. Hörs ikväll eller imorgon! ♥


Ett sånt område skulle jag gärna bo i. Bilden är ifrån Hastings.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥