» Den här månaden

2010-12-05 22:02:02
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Detta inlägg följer denhär planen.
- - - - - - - - - - - - - -

Det blir aningen tråkigt att skriva om den gångna månaden i detalj kan ju jag tycka, så därför tänkte jag skriva lite kort om mina förhoppningar om december. 5 dagar har redan gått - 5 luckor har jag och mamma öppnat i våran BodyShop-kalender och 5 paket har André fått av mig i sin egen lilla julkalender. Det har varit kallt och det har snöat, precis som december brukar vara.

Jag tycker att det känns väldigt konstigt att detta är sista månaden av 2010 - 365 dagar har nog aldrig gått så fort både på gott och ont. Men, vad händer den här månaden då? Jo, först och främst är det ju allt förbannat skolarbete som lärarna lyckas bunta ihop under sista veckorna. Då gäller det att bita i och prioritera det som känns viktigast. När jullovet kommer (oh lord, vad skönt det ska bli) så gäller det att ta vara på den tiden på allra bästa sätt och för mig innebär det att mixa både vila med aktiviteter. Jag hoppas på mycket roligt med min älskling, mycket fotograferande, kanske lite renovering och annars bara ta det lugnt.

Jag tycker att själva julen är mysig, men jag längtar absolut inte till julafton. För mig är det ingen speciell dag längre - vi som firar jul tillsammans är mamma, pappa, jag, mormor & morfar. That's it. Inte så kul nej. Men i år är det inte julafton som är det speciella, utan den 24 december då det faktiskt är min första årsdag någonsin. Jag hoppas att jag och André hinner träffas en stund åtminstone!

Träningen kommer tyvärr att hamna lite i skymundan men jag ska försöka att hålla i gång iallfall ett par gånger i veckan. Ska ta en lång vila över jul och nyår och sedan kicka igång igen där i januari någon gång!

Så, det är väl i princip det som gäller i en sisådär 25 dagar framöver. Sedan är det nytt år och snart sommar igen och oj vad skönt det ska bli. Smider dessutom lite planer till våren, men mer om det framöver. Hehe ;)

Nåväl, nu ska jag försöka sova. Imorgon hoppas jag på en bra dag på skolan vilket ser lovande ut då hela gänget är återsamlat! Wey!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥