» Thoughts

2010-12-31 00:25:20
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Thoughts 0 kommentarer

Ett av mina fenomen är att jag alltid börjar fundera över saker på kvällarna slash nätterna. Oftast håller jag funderingarna för mig själv då de ibland kan ses som helt vrickade, men ikväll väljer jag att dela med mig. Redo? Okej, då kör vi.

Har ni någon gång sett en tvserie, film eller annat dylikt som har påverkat er negativt? Att ni till exempel blir rentav ledsna eller arga eller sura. Det här händer mig när jag tittar på till exempel One tree hill, som är serien jag ser just nu. Jag avundas dem - deras liv, deras utseenden, deras miljöer, och bla bla bla. Men varför? Allt jag har finns egentligen här - jag har en underbar familj, jag är frisk, jag har de bästa vännerna & en underbar pojkvän. So? Borde inte det vara tillräckligt?

Jo, självklart är det tillräckligt. Faktiskt mer än tillräckligt. Tvserier som dessa (måste bara göra ett undantag för Vänner, för den serien mår jag prima av) får mig bara att vilja ha mer och dessutom bli missnöjd med det jag redan har fast det är som sagt, mer än tillräckligt.

Det här kan låta konstigt, och jag må erkänna att det är lite awkward att säga det här - men ibland kan jag bli sur på André (vi tar honom som ett exempel - det skulle lika gärna kunna vara en vän eller mamma, eller för den delen mig själv) utan anledning, bara för att jag önskar att han skulle behandla mig som tjejerna i tex OTH. Men vilken kille gör det egentligen? André behandlar mig bättre än många andra pojkvänner gör och det vet jag. Det jag också vet är att pojkvännerna i tvserier har manus och att allt är fejk. Men min fundering är alltså hur det kan påverka så mycket, egentligen. Jag menar, det är ju inte direkt så att karaktärerna i dessa serier som OC, OTH osv. har de perfekta liven (vad nu det är för något?), utan det är mer drama än vad man någonsin kommer att gå igenom själv. Så varför avundas man? DET ska jag fundera på en stund innan jag somnar. Godnatt vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥