♥ Jag ska bara fixa en grej i köket

2010-06-30 23:48:11
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Tips 1 kommentarer


"Ingrid är ensamstående mamma, hon arbetar på ett daghem och har precis avancerat till föreståndare. Ingrid dricker vin, mycket vin. Hon lyckas ganska väl med att dölja det för sig själv och för sin omgivning, men hennes lilla dotter Juni är inte lika lätt att lura.

På jobbet blir hon närmast mobbad av sina tidigare arbetskamrater, numera underordnade, som inte kan förstå varför just Ingrid fick tjänsten som föreståndare. Utanför jobbet försöker hon hålla ihop ett liv som hon tappar kontrollen över ju mer hon kämpar för att inte göra det.

Det är tufft, vilket motiverar ännu ett glas vin. Ett gömt glas i kryddhyllan när hon steker blodpudding med bacon en vanlig tisdagskväll, och Ingrid får den flykt in i dimman som hon behöver för att orka vara den hon tror att hon måste vara en dag till.

Jag ska bara fixa en grej i köket, är en smärtsamm och stark berättelse om en kvinna som till synes viljelöst super bort sitt liv."


Att jag läste 351 sidor under en kväll, tycker jag räcker som ett argument för att det är en riktigt, riktigt bra bok.

Kommentarer
Postat av: Kussen

Den boken verkar superbra. Jag har ett litet film tips till dej och familjen om ni inte redan sett den, The blind side heter den och jag tyckte den var superbra :).

2010-07-01 @ 00:21:20
URL: http://linaelina.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥