♥ Books

2010-05-22 15:27:36
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Tips 0 kommentarer

Jag är väl egentligen ingen typisk bokmal sådär, men under sommaren och speciellt under utlandsvistelser anser jag att det finns inget bättre än en hel hög med bra böcker. Under Rhodos-veckan plöjde jag igenom 6,5 böcker (den sista halvan av den 7e boken läste jag ut idag för en stund sedan) och jag kände bara för att dela med mig av dem. Nedan följer lite fakta om böckerna, kanske att ni hittar någonting som passar :)




Titel: En liten chock
Författare: Johanna Lindbäck
Antal sidor: 272
Handling - direkt avskriven ifrån baksidan:
Gustav hoppades på tre saker när han började gymnasiet:
1. En flickvän, eller en tillfällig tjej att ha sex med, åtminstone en gång.
2. En massa nya kompisar med samma intressen som honom, det vill säga inte sport.
3. En ny personlighet.

Nu är det bara ett par månader kvar till studenten och Gustav har nästan gett upp hoppet. Men så bildar han och Elin i klassen en pakt. De ska göra någonting oväntat, något som gör dem mindre missnöjda med sig själva och sina förutsägbara liv. Något som gör att de slipper dö av tristess och leda. Det drar ihop sig till en liten chock ...

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥




Titel: Om du var jag
Författare: Jessica Schiefauer
Antal sidor: 236
Handling - direkt avskriven ifrån baksidan:
Agnes och Louise är som tvillingsjälar, trots att de är helt olika på utsidan. Louise är snygg och rolig och påhittig, nästan perfekt faktiskt. Agnes är inte alls sån tyvärr, hon är mest osynlig och meningslös i största allmänhet. Fast det spelar ingen roll, deras vänskap är den starkaste i världen och när gymnasiet är slut skaffar de en lägenhet ihop, för nu ska livet börja på riktigt!
Men verkligheten blir inte som de tänkt sig. Någon som heter Hannes dyker upp i Agnes liv, Louise börjar plötsligt bete sig väldigt underligt och en dag ger hon sig av, lämnar Agnes med tusen obesvarade frågor. Agnes börjar nysta i det som varit i hennes och Louises liv , och sakta upptäcker hon att ingenting är som hon trott.
Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥




Titel: Hur kär får man bli?
Författare: Katarina von Bredow
Antal sidor: 319
Handling - direkt avskriven ifrån baksidan:
Om inte om vore, tänte jag. Om inte om vore skulle jag bli kär i Adam. Hur kär som helst. Blossande, vanvettigt gnisterkär. Ursinnigt sprängförälskad. Men nu var ju om. Och bara själva tanken på att bli kär i Adam var totalförbjuden, straffbar, ohygglig och fruktansvärd. Ändå tänkte jag den. Ändå fladdrade kolibrin där inne. Trots att om var.
Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥  
(För övrigt min absoluta favoritbok. Detta var säkerligen femte gången jag läste den)



Titel: Som om ingenting
Författare: Katarina von Bredow
Antal sidor: 215
Handling - direkt avskriven ifrån baksidan:
På skrivarkursen träffar nittonåriga Elin Paul. De finner en speciell samhörighet och sakta börjar det utvecklas något mer mellan dem. Elin blir kär. Allvarligt kär. Men Paul är 25 år äldre. Och han är far till Elins bästa kompis. Det får inte hända, det finns inte. Men det händer iallafall.
Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥



Hade ytterligare tre böcker, men dessa får jag tipsa om en annan dag. Ett ganska stort tips jag kan dela med mig av är att läsa samtliga av Katarina von Bredows böcker - hur bra som helst!

Later!



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥