» Mina syskon

2010-11-28 00:08:56
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Fannysa 0 kommentarer

Detta inlägg följer denhär planen.
- - - - - - - - - - - - - -

Oj, det här kan ta ett tag. Eller inte. Grejen är den att jag inte har några syskon om man inte räknar med våra hundar som brukar gå under namnet "brorsan". Jag hade gärna velat haft en snäll storebror men i övrigt trivs jag att vara "ensambarn". Det där med småsyskon är nog ingenting för mig, så det var nog lika bra det.

Men ja .. bara för att skriva några fler rader så kan jag ju berätta om mina lite mer håriga och fyrbenta bröder. Jag har en väldigt gammal bror (12 människoår och 84 hundår) som heter Jazz. Han kom till våran familj år 1998, dvs när jag var 5 år. Det var våran första hund någonsin och jag lovar att vi aldrig, aldrig, aldrig kommer att hitta någon bättre. Han har kirrat ca 30 älgar och blivit JaktChampion och diverse grejer. Utöver det är han världens myspropp och hur lugn och snäll som helst. Det kommer att göra riktigt ont att ta bort honom, vilket vi ska göra snart då han inte är nå pigg numera.

Sedan har jag en lillebror vid namn Trolle. Eller ja .. Trollboll, Trollbert, Bustroll osv. Kärt barn har många namn. Han är lite mer än ett och ett halvt år gammal och har redan lyckats charma tre av fyra i våran familj (Jazz gillar honom inte något vidare). Han är söt och snäll men rätt ivrig och galen. Eftersom att han fortfarande räknas som valp är det ibland väldigt jobbigt medan ibland är han världens sötaste. Typ när han sover.


Jazz & Trolle, världens sötaste hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥