Reaching for heaven

2011-04-03 22:33:44
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 2 kommentarer
Godkväll! Har ni haft en bra helg? :-)

Min har varit helt underbar faktiskt, och än är den inte slut heller. På grund av en utbildningsdag för våra lärare (tack Gud. eller någon) så är vi lediga även imorgon. Ledig på en MÅNDAG, hur skönt?

I fredags fixade jag ju som sagt kunskapsprovet inför körkortet och dagen spenderades sedan med mamma på stan och i Birsta. Jag skrev ju att vi skulle in på Relaxen på Himlabadet och så blev det också. Jag, André och Adam drog dit och det var kanske hur skönt som helst. Rekommenderas verkligen och jag tänker definitivt åka dit snart igen! Vi blev där några timmar. Myste på i poolerna, var med på en bastu-session (haha, ingen aning om vad det heter. måste googla), åt en relaxsnackstallrik med salami, brie, vindruvor och aioli, gick igenom en passage med iskallt vatten, duschade i massa olika dofter och ja .. det var faktiskt riktigt jäkla skönt :')

Okej, var tvungen att kolla upp det där med bastu-grejset som vi var på. Såhär står det på Himlabadets hemsida:
"Det finns en stor Aufguss-bastu som rymmer upp emot 40 personer. Aufguss är en bastukultur som utvecklats i Tyskland och som på svenska betyder ungefär "hälla på". Med hjälp av eteriska oljor som blandat med vatten hälls på bastustenarna skapas en trevlig och njutbar bastumiljö."

När vi var där använde dom en olja som luktade citron och mint typ. Luktade hur gott som helst. När de 15 minutrarna hade gått och det blev skapligt varmt där inne fick man hälla is över sig och sådär. Ska man på relaxen tycker iallafall jag att man ska testa aufguss :-)

Lördagen bestod av massa göra-nytta-saker. Jag, mamma och pappa gjorde ett ryck på kontoret vilket var väldigt välbehövligt. Vi fick ihop 4 fulla sopsäckar samt en hel del till både erikshjälpen och fyndlagret. Huhu, men nu är det fint där iallafall, skönt att ha det gjort. Sedan hjälpte jag André att dela ut reklam och efter ca 3 timmar med det så blev det tacomys med familjen här hemma. Fick lite besök också, men sedan var både jag och pops så trötta så vi gick och la oss!

Och idag .. jo, idag har jag övningskört en hel del. Körde upp till stugan och tillbaka och så tränade jag och pappa på lite parkeringar. Gick mindre bra det, men med lite träning så ska det väl gå det också. Blev ett musclepower pass idag också. Helt galet pass ikväll, är trött i varenda millimeter. Lär bli skapligt skönt imorgon! :-)

Nu blev det ett alldeles för långt inlägg, men jag väljer att ignorera det ikväll. Måste få skriva lite, haha! Imorgon tänkte jag, om vädret tillåter, starta min lediga dag med en powerwalk. Annars kanske jag går ner och kör ett litet gympass eller så, får se hur dagsformen är helt enkelt. Eventuellt så blir det en sväng till Birsta också, har fått en idé om att jag må fixa en ny jacka. Så ska kolla runt lite och se om jag hittar något som faller mig i smaken. Sedan är det lite plugg som ligger på som jag ska ta tag i tänkte jag och på kvällen blir det förhoppningsvis Pace nere på Etic. Mer än så hinns det nog inte med imorgon. Ska iallafall lägga upp bilderna på mina nya, fina skor!

NU ska jag sluta skriva. Usch, hatar såna här evighetsinlägg. Men aja, det var min helg iallafall! Hoppas ni får en bra start på vecka fjorton! Natti natti

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tack! Hoppas du får en bra vecka!

2011-04-03 @ 23:18:26
URL: http://rebeccasdagar.se
Postat av: Emma

åh tack! :) detsamma får jag säga :)



Linnet är från H&M, 149:- ;D

2011-04-04 @ 09:52:30
URL: http://emmajjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥