Träning v.5

2011-02-06 19:36:14
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Training 0 kommentarer
Träningsöversikt vecka 5:

MÅNDAG
Pace 70 min: mage, rygg, framsida och baksida lår, rumpa, axlar, bröstmuskler, triceps & kondition.

TISDAG
Spinning 35 min: större delen av passet utfördes i handposition tre {baksida lår, rumpa}. gick kanonbra och gillar verkligen tisdagspasset!

ONSDAG
Aerobicintervall 75 min: Grymt roliga block som varvades med styrketräning för axlar, triceps, mage och rygg.

TORSDAG
Blev ingen egen träning, utan istället körde vi 20 minuters intensiv stationsträning på idrotten. Tränades gjorde magen, ryggen, benen, biceps, bröstmuskler, axlar och triceps.

FREDAG
Vila

LÖRDAG
Vila

SÖNDAG
Muscle Power 60 min:

1. Triceps i form av smala armhäv, press bakom nacken, dips, franska pressar och "kickar".
2. Biceps i form av bicepscurl med hantlar och skivstång.
3. Ben; benböj i olika former, utfallssteg & 90 grader mot en vägg.
4. Rumpa i form av höftlyft med skivstång + variationer.
5. Rygglyft med variationer & stående rodd med hantlar.
6. Bröstmusklerna i form av flies och bänkpress.
7. Axlar; hantelpress mot taket, rakt fram, åt sidorna, rotation i axelleden och box.
8. Mage i form av box med hantlar, situps med variationer och någon övning som jag inte vet vad den heter, men när man iallafall ska lyfta benen mot taket!
9. Stretch!

Detta var lite mer för min egen skull, men även för att ni ska få se hur ett MP-pass kan se ut! Kan garantera att jag kommer ha träningsvärk imorgon, speciellt i benen. Är hur som helst nöjd med träningsveckan, känns som att jag börjar komma igång igen. Givetvis går det inte lika bra som det gjorde innan jul men det kan man inte förvänta sig heller. Börjar hitta en bra balans mellan styrketräning och konditionsträning också, vilket var mycket sämre förra året då jag i princip bara körde styrka. Tänker fortsätta gå på tisdagspasset vad gäller spinning och eventuellt utöka till två spinningpass i veckan. Ett annat mål är att simma lite då och då, känns som att det skulle gynna min stela kropp!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥