» Före & efter

2011-01-13 23:20:03
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Photo 2 kommentarer
Fick denna idé för några dagar sedan och tänkte nu visa lite före-och-efterbilder. Alltså, ni får se två exemplar av en och samma bild - orginalbilden och den redigerade, samt hur jag har redigerat dem osv.

Jag redigerar alla mina bilder i Photoshop 7.0!

 
Först tänkte jag visa en bild som jag knappt har redigerat. Förändringen syns något bättre när bilderna är större men det är iallafall den högra bilden som är redigerad. Det enda jag har gjort i princip är att justera lite med Curves för att få en ljusare bild med lite mer liv i.


 
Här har jag redigerat lite mer och det är alltså orginalet ni ser till vänster. Det hade räckt med att förbättra ljuset, eftersom att bilden i sig är ganska bra. Däremot har jag använt mig av Actions för att få den sådär mjuk och ljus.


 
Återigen en bild där jag har använt mig av actions. Det blir en jäkla skillnad må jag säga. Och jag tycker iallafall att det blir många gånger "fräschare" med redigering!


 
Här har jag använt mig av curves samt färgövertäckning och dragit ner opacity :} Även om den redigerade bilden inte är kanonbra så är den många gånger bättre än orginalet!

 
Lite mer kontrast, lite curves och lite färgjustering. Något som är fint tycker jag är att lägga till en text på bilden, vilket jag har gjort är. Detta är väl en smaksak, men jag gillar det!

 
I de flesta fall testar jag att göra bilden svartvit för att jag har någon förkärlek till just de bilder som går i gråskala. Ibland passar det, som jag tyckte att det gjorde i bilden ovan på André. Enklaste redigeringen av alla :}



Det var några före-och-efter-bilder och detta får alltså stå för dagens inlägg. Vet inte om det uppskattas eller inte, men det var även lite för min egen skull då jag faktiskt aldrig använder de bilder jag inte redigerar. Använder jag dem kanske jag får ytterligare en idé om vad som skulle passa den bilden. Men nu är klockan mycket och jag tänkte gå och lägga mig. Imorgon är det fredag vilket betyder en dag närmare lördag. Haha, ska bli grymt kul med lagfest {Samlaget igen}. Men mer om det då! Ha det bra, sov gott ♥

Kommentarer
Postat av: Emblem

Hehe gud vad jag känner mig tjatig nu, men vet du vad din ljusa action heter? Har du laddat ner den?

2011-01-14 @ 08:30:27
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Sv: Ja tack! Det vore verkligen jättesnällt! :D

2011-01-14 @ 23:02:14
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥