» Recept

2011-01-09 14:45:08
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Food 1 kommentarer




Tänkte dela med mig av receptet på de Cupcakes jag bakade häromdagen. För er som har Leila Linholms första bok, A piece of cake, finns även receptet på sidan 85 :}

Classic Cupcakes

Grundrecept, 12 st
3 ekologiska ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av en citron

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
3. Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner i smeten.
5. Blanda i rivet skal och saft av en citron.
6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till ca två tredjedelar med smet.
7. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna!

Cream cheese frosting
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg

1. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphiaost krämigt.
2. Dela upp frostingen och färga den i olika färger med karamellfärg, eller behåll den vit.
3. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med strössel och liknande.

Hoppas det smakar :}

Kommentarer
Postat av: Fideli [FOTO]

Sv; Taack! :)

och tack för tipset , det ska jag testa när jag har tid nån gång! :]

2011-01-09 @ 20:30:10
URL: http://fidelifoto.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥