Project

2011-06-18 20:16:04
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Idag körde jag igång ett projekt. Egentligen inte mer genomtänkt än ett par dagar, men nu får det gå som det går. Skulle jag börja tänka efter och faktiskt kanske inse hur mycket det faktiskt är att göra, hade jag aldrig kommit igång. Så det blir mycket bättre såhär. Tanken är att jag ska måla om alla mina tre MALM-byråer ifrån IKEA. Dessa köpte jag i ekfanér {typ mörkbruna} och nu blir de vita, och förhoppningsvis med lite shabby chic stil. Det ska slipas och på med målartvätt och torka rent och grunda ett par gånger för att till slut målas och sandpappras återigen. Men det är faktiskt himla roligt - sedan vi gjorde om vardags-och matrummet och målade en hel del möbler har jag varit sugen på att måla mer. Mer, mer, mer! Lyssna på musik och dra lite med rollern och några timmar senare är det helt nya möbler. Förhoppningsvis blir det som jag har tänkt mig, men det visar sig inte för om några dagar. Just nu ligger grundfärgen på och inte förrän mitt på dagen imorgon kan jag stryka på den för andra och sista gången. Sedan är det ytterligare 10 timmars torktid innan det är fritt fram att slänga på täckfärgen. Men jag tror på det här, stenhårt! Vore ju fantastiskt om jag skulle klara av detta helt på egen maskin - allt ifrån att köpa färg och diverse tillbehör till att täcka golv och sedan faktiskt få färg på grejerna. Nej, jag håller tummarna för att det blir bra :} Givetvis kommer jag att visa före & efter-bilder, men som sagt så blir det inte förrän om några dagar.

Lördagkväll. Var gör ni för roligt? :} Själv ligger jag uppkrupen i matrumssoffan bland gosiga filtar och bra musik och bara myser. Oh, livet är för bra ibland. Är superinspirerad nu, vad gäller det mesta. Foto, inredning, kläder osv. Det är bara träningsmotivationen som saknas, men den dyker väl upp snart förhoppningsvis. Vill iallafall fota hur mycket som helst och totallängtar till trean då det troligtvis blir ett UF-företag för min del. Mumma!

Usch, vad mycket babbel. Nu ska jag googla på bröllopsfotografer och fortsätta att njuta av denna kväll. Imorgon greppar jag penseln igen! Ha en awesome kväll vänner. Hejdoo

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥