Onsdagsfunderingar

2012-02-15 21:07:31
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Thoughts 0 kommentarer

{Bilder ifrån We ♥ it}


God afton! Ikväll är jag trött och seg och dras dessutom av en huvudvärk. Hoppas att den är borta tills imorgon, tänker inte bli sjuk just nu.

Igår var det alla hjärtans dag, som säkert inte har undgått någon. Jag själv firade den inte på något speciellt sätt förutom att se en film med min kära och pyssla om mig själv på Sagolik. Hur som haver så har jag funderat mycket kring det här med gårdagen och vad jag egentligen har för åsikt om detta jippo. Ena stunden tycker jag att det är kommersiell, amerikansk dynga. Att vi köper saker och ska visa uppskattning en dag på året, när man borde göra det varje dag {inte presenterna då kanske}. Andra stunden tycker jag att det är rätt bra ändå, att ha en dag som är lite mer fylld av kärlek och där man verkligen bara får spruta ur all kärlek man har inom sig.

Vad jag däremot är helt säker på är att jag emot det här med presenter på alla hjärtans. Tycker att det känns överdrivet och väldigt opersonligt. OM man nu skulle få en present skulle jag hellre vilja ha den en helt random dag, eftersom att det då är så himla oväntat. Överraskningen i sig är mycket värd. Jag tycker det istället är roligare om man, bara för att ge något exempel, överraskar med picknick, bjuder på middag, ser en bra film, tar en mysig promenad eller bara gör någonting. En blomma vissnar till slut och chokladen blir uppäten medan ett fint minne varar mycket längre.

Jag är inte helt säker på min ställning till det här, trots att jag har funderat bra många timmar under dessa dagar. Jag tycker dock att det är mycket mer värt att vara kärleksfull 365 dagar om året än att köpa presenter den 14 februari. Det har jag iallafall kommit fram till.

Nu ska jag slå igång något bra på TVn och sedan försöka sova. Imorgon är det sovmorgon till 12.10. Så himla fint. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥