You can sink or swim

2009-08-19 21:55:57
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
"One day it all comes down to this
You can sink or swim, you can handle this
One day it all comes down
One day we all go down
"

Åh, vad jag har längtat efter min säng idag! Har varit ute på äventyr i sex timmar nu, kom nästan alldeles precis innanför dörren. Vet ni vad jag gjorde då? Jo, då drog jag av mig kjolen och tröjan, kastade mig ner under en filt på sängen, datorn ligger i knäet och spotify spelar upp trevlig musik för mig, via min kära stereo. Kom på att jag hade en sådan sladd, så nu har jag skönt ljud OCH bra musik, hur bra låter inte det då?

Blev upplockad av mormor & morfar idag vid tretiden, dom skulle bjuppa på lunch. Hade ingen aning om vart vi skulle eller vad vi skulle äta, det fick dom fixa. Vindhem blev destinationen iallafall, rimmad lax blev lunchen. Det och med lite dillstuvad potatis till, det var hur gott som helst! Och eftersom morfar är en gottegris så bjöds det även på efterrätt. Lyssna nu, det här är grejer det: jag och morfar tog varsin vit chokladmousse med rårörda hallon  (serverades i ett högt glas, med två mörka chokladbitar till) medan mormor tog en tryffel som var grisigt god plus en kula limesorbet. Slutade med att jag nästan åt upp hennes limekula, den var super.

Vidare ifrån Vindhem, rullade vi upp till Torpet och hälsade på en stund. Eller ja, en stund och en stund .. kom ju som sagt nyss hem. Men nog har det varit trevligt, till och från åtminstone. Har som sagt haft sängen i huvudet, men nu äntligen ligger jag här och det är fruktansvärt underbart.

Kvällen blir nog inte så mycket mer fartfylld än såhär heller, det känns bra att bara ta det lugnt just nu. Lugnet före stormen. Innan skolan börjar, dansen, resten av familjen flyttar hem, fullt upp med valpen, fotbollsträningar hit och dit, matcher, ännu mer skola och så vidare. Så därför tänker jag ligga här tills jag känner för att göra något annat! Kanske flyttar mig ner till vardagsrummet och slår igång fotbollen också, men inte än för nu ligger jag rätt skönt.

Bjussar på lite goa musiktips också:
Smash Mouth - All Star
Az Yet - Last Night
Shinedown - Simple Man
Shinedown - Call Me
Band Of Horses - The Funeral
Gary Moore - Over The Hills And Far Away
Feeder - Feeling A Moment
Hinder - Better Than Me

Sådärja, nu ska jag kika vidare en stund. Take care,
Fanny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥