» Favoriter

2010-08-30 19:49:51
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Utan någon som helst rangordning tänkte jag dela med mig av mina absoluta favoritprylar.


 

HP Pavilion Notebook
Namn: Har inte kommit på något än.

Min älskade dator köpte jag i början av förra sommaren. Hade tittat på några billigare alternativ men så fort jag fick syn på denna kände jag bara att jag skulle ha den. Fick punga ut ca 9000 spänn för den på MediaMarkt {har ingen aning om den finns kvar, men jag tror det} men jag går ju efter det mottot att man får vad man betalar för. Ett grymt grafik-kort följde med, vilket är perfekt när man sysslar med foto och bildredigering. En annan viktig grej för min del var att den hade ett stort minne.

Att denna hamnar på listan över favoritprylar är en självklarhet. Jag använder den varje dag och den är värd vartenda öre!


Philips FWM-37
Namn: Filip. Logiskt nog.

Detta HiFi-system köpte jag för en massa år sedan. Jag tror att jag var 12, 13 år ungefär. Valde ut den helt själv och köpte den för mina egna pengar. Då tyckte jag att det var jättedyrt med 2000 kr men idag inser jag vilket kap det var. Tyvärr funkar inte displayen längre och jag har inte orkat bry mig om att åka in och fixa den tyvärr. Minns att den hade många goa funktioner som man skulle kunna ha användning för.

Hur som helst - ljudet är helt awesome och det bästa jag vet är att koppla in antingen ipoden eller datorn {spotify}, höja volymen och krypa ner under täcket. Oslagbart under vinterhalvåret. Det som kan vara något negativt är väl att han är rätt stor och jag har haft lite problem att hitta ett bra ställe till honom i mitt trånga rum.

Jag har varit i valet och kvalet om jag ska göra mig av med honom, men vet ni vad? Det här låter helt sjukt för er kanske, haha, men det går liksom inte! Han har hängt med i 5-6 år och han är så jävla bra, så jag tänker ha kvar honom ett bra tag till.



Nikon D40X
Namn: Henning Nyman

En given plats åt Henning. Vilken pärla. Bytet ifrån min gamla Olympus FE-110 {minns du Ida?} till denna var så ofattbart stort - bilderna blev helt magiska. Köpte honom den 14 augusti 2008. Hade varit ute på Oxviken med Chrissi & Sara hela dagen. Var helt slut när jag kom hem, men då skulle jag tydligen följa med och handla mat och dryck till pappas 40-årsfest. Efter ett antal suckar och stön, kan jag tänka mig, följde jag ändå med. Tur det, för då visade det sig att vi inte alls skulle handla mat - vi skulle handla systemkamera till mig! Hade då redan spanat ut en D40, men av okänd anledning fick det bli en X. Jösses vad lycklig jag var den dagen!

Tycker detta är en kanonkamera att börja med. Liten, nätt och hyfsat billig. Tror jag köpte den för nästan 8000 kr, medan den ligger runt 4-5 idag. Men så är det med all teknik idag.

Har iallafall börjat spåna om lite planer att eventuellt byta upp mig. Just för tillfället är det en D90 som är intressant då jag saknar AF-motorn rätt mycket. Men som jag skrev om datorn - man får det man betalar för. Det innebär att bara kamerahuset till en D90 går på mellan 7000-9000. Svider en aning i plånboken, men vi får la se hur det blir!


Andra prylar som ligger varmt om hjärtat:
Mobilen, ipoden & Tvn.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥