» Något som får mig att må bättre

2010-12-08 18:32:18
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Fannysa 1 kommentarer
Detta inlägg följer denhär planen.
- - - - - - - - - - - - - -

Punktar upp några saker som får mig att må bra helt enkelt:
 
Världens allra bästa gäng
Jocke, Alicia, Lisa & Maria. Hur jobbig en skoldag än må vara eller hur trött och less man än är så finns det inte en möjlighet i världen att inte skratta när man spenderar dagarna med dessa goa människor. Jag tror det räcker så, dom är bäst helt enkelt :)

Träning
Jag har nu inte tränat på en vecka lite drygt och känner redan hur jag blir tröttare och segare i kroppen. Skallen blir dessutom också trögare och mitt humör blir sämre. Nu är det ju dock en förkylning på gång också, men jag känner igen känslan ifrån de andra gångerna jag har vilat så att säga. Det finns nog ingenting bättre än att efter en jobbig skoldag gå ner till Etic och bara köra. Nej, det har verkligen fått mig att må bättre, på alla sätt och vis.

Fotografera
När inspirationen väl är på topp är det otroligt avslappnande att fotografera. Helst ute dessutom, förslagsvis på sommaren så man slipper frysa fingrarna av sig. Att sedan föra över bilderna till datorn, redigera och till slut få se resultatet (som förhoppningsvis är bra) kan man känna sig riktigt nöjd. Att sedan se hur min fotografering har utvecklats ger en liten självförtroendekick vilket ju aldrig sitter helt fel.

Musik Vet inte ens om jag behöver ta upp den här punkten? Musik kan göra så otroligt mycket som annat inte kan. Jag lyssnar på Spotify varje dag, och om jag inte skulle göra det skulle jag lyssna på iPoden eller whatever. Det är en del av min vardag och så ska det fortsätta vara!

Min familj
Ni som känner mig och min familj vet att vi alla är lite knepiga! Haha, men det är jag otroligt glad för - jag kan känna mig lyckligt lottad som "hamnade" i just min familj. Vi har alltid roligt tillsammans och visst kan vi vara griniga på varandra - vore ju konstigt annars eftersom att vi har spenderat 17 år med varandra nu - men 80% av tiden så kommer vi överens med varandra. Det blir alltid "två mot en" vid matbordet där vi alltid ska gnabbas med varandra och pappa skämtar så jag skrattar tills jag lipar, mamma och jag kör alltid payback time på pappa och så fortsätter det om och om igen. Jag är sjukt glad att jag har min familj!

Framgång
Jag är en person som lätt tröttnar på det jag gör om jag inte märker resultat, därför är det viktigt för mig som att till exempel i skolan hela tiden får veta att jag göra bra ifrån mig för annars skulle jag nog ha gett upp för längesedan. Jag har höga krav på mig själv, det har jag alltid haft, och uppnår jag inte det där jag så hemskt gärna skulle vilja så är det lätt att allt annat rasar ihop också. Träningen gäller samma sak - jag hade med största säkerhet inte kunnat köra på så hårt om jag inte hade märkt en framgång. Där har vi ytterligare en anledning till varför jag slutade med fotboll!

Kommentarer
Postat av: kioskmongo

<3

2010-12-08 @ 22:57:13
URL: http://memonin.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥