♥ Fotografera

2010-06-01 20:01:16
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 1 kommentarer

En grej jag saknar att hålla på med är att fota. Jag önskar jag hade inspirationen och motivationen och vetskapen om vad det verkligen är jag vill ha bilder på. Jag är sur för att jag liksom av någon anledning har lagt det hela på is, men kommer mig inte för att börja igen. Sitter istället och dreglar över andras bilder och ojar mig över att inte jag är lika duktig. Patetiskt säger jag. Skulle jag bara foto kanske det skulle bli några bilder över huvud taget? Helt logiskt. Måste fota någon dag!

En gammal vän till mig är en människa vars bilder jag tycker är grymt snygga. Det jag känner är liksom "jag vill också kunna..". Men jag har nu kommit fram till att det inte handlar om att kunna eller inte kunna. Hon går i en skola där hon inriktar sig på just att fotografera och på sin fritid avsätter hon massvis med tid för hennes intresse. Hade jag också gjort det, vem vet hur mina bilder hade sett ut då. Bättre än ingenting I guess.

Vart kommer mitt intresse ifrån då? Jo, min moster var väldigt insatt i det här med att fotografera och var också riktigt duktig. Jag minns en gång när jag var hemma hos dem  och jag fick låna en digitalkamera som var laddat med ett überstort minneskort. Jag sprang runt på gården som en galning och fotade allt som kom i min väg. Antar att bilderna inte blev så snygga, men det kanske man inte kan begära när man är under 10 år. Det var för övrigt också av min moster jag fick min första egna digitalkamera. Minns inte så mycket av den dock, för bara något år senare köpte jag en ny för mina egna pengar. Jag minns till och med när, den damp ner i brevlådan bara någon dag innan vi for till Barcelona, vilket vill säga i slutet av mars 2006. Den hade jag mycket roligt med. Den var till exempel med till just Barcelona, till Wasa, till Hastings och i princip överallt där jag var. En liten smidig Olympus FE-110 var det dessutom.

Den 14 augusti 2007 överraskade mamma och pappa mig rejält. Vi skulle åka och "handla grejer till pappas 40-årsfest" när de istället svängde in på Onoff (om jag inte minns fel. Antingen Onoff eller Media Markt) för att spana in en systemkamera. Och jag kom hem med min älskade Nikon D40x. Kanske ett av de bästa inköpen jag har gjort någonsin.

Nej, nu är det slutpladdrat om diverse kameror. Det jag har fotat mest hittills är i varje fall naturbilder, för det mesta närbilder. Blommor och annat som fastnar på bild brukar jag var rätt bra på, tycker åtminstone jag själv, att få till bra bilder. Men sedan är det ju det där att jag inte vet vad jag vill fota. Jag skulle tycka det var tio gånger roligare att fota lite mer speciella bilder, som uttrycker sig på något sätt. Men hur? Åh, jag blir tokig. Haha, detta låter säkerligen som ett väldigt ynkligt problem i era öron, kanske även i mina när jag väl hör hur det låter. Men någon dag ska jag ta tag i det här!

Hänvisar till en bra hemsida med väldigt inspirerande bilder.
http://weheartit.com/

Och så lite bilder ifrån min gamla, goda fototid!
















Kommentarer
Postat av: Sofie

älskar bilderna, gud så duktig du är!

2010-06-02 @ 16:58:15

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥