» Min bästa vän

2010-11-24 20:55:21
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Fannysa 0 kommentarer
Detta inlägg följer denhär planen.
- - - - - - - - - - - - - -

En bästa vän för mig är någon som kan dela skratt och tårar och äventyr och samtidigt vara stöttande, ärlig och positiv. Någon som känner en utan och innan och ser på en när man är lycklig eller ledsen. En bästa vän ska vara omtänksam och ha humor - det är viktigt. Kort sagt är en bästa vän någon som ställer upp, lyssnar, stöttar, förstår och skrattar.

Jaha, vem är nu min bästa vän då? I mer än 10 år hade jag ett självklart svar - Chrissi. Grejen är att vi har glidit ifrån varandra (ungefär när vi började gymnasiet, kanske innan också) och även om vi fortfarande är vänner så är vi långt ifrån vad vi brukade vara. Trots detta vet jag att jag alltid kan prata med henne och vise versa.

Joel, som för övrigt också är min tremänning om någon hade missat det, har också gått under titeln min bästa vän i några år men samma sak gäller där - ifjol var vi riktigt tajta men under sommaren blev det liksom inte av att vi träffades alls. Men han är världens bästa och ställer alltid upp om det är något, jag vet inte hur många gånger han har tröstat mig för diverse grejer eller hur många gånger vi har skrattat tillsammans. Ibland känns det faktiskt som att han känner mig bättre än jag själv!

I en kategori för sig själv finns André. Det finns ingen som kan jämföras med honom - det finns inte en gång han inte har ställt upp för mig och det finns ärligt talat ingenting bättre än att efter en jobbig dag lägga sig mot hans axel. Jag kan inte riktigt sätta ord på det du gör för mig (utan att ens vara medveten om det) så jag nöjer mig med att säga att jag älskar dig galet mycket.

För att göra en liten sammanfattning skulle jag nog vilja säga att jag inte har någon allra bästa vän - jag skulle hellre säga att jag har många väldigt bra vänner. Jag har gänget på skolan (Jocke, Lisa, Alicia & Maria) som varje dag får mig att skratta och som dessutom går att prata med om det mesta. Jag har en fin familj som jag vet alltid skulle finnas där. Alltså, det känns ju löjligt att jag ska räkna upp alla - det känns lite som när man var liten och gjorde en rangordning över sina vänner. Det jag vill säga nu innan jag sätter punkt är att alla vänner betyder väldigt mycket - oavsett om de är någon man bara träffar på skolan eller om man ses varje dag eller vad det nu är. Ni är bäst :]





Hade tänkt bjuppa på massa roliga bilder, men datorn laggar så jag får tyvärr tänka om. Adios!



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥