» Min dag

2010-11-23 19:41:59
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Fannysa 0 kommentarer
Detta inlägg följer denhär planen.
- - - - - - - - - - - - - -

Hej hallå bloggen! Idag är det den 23 november och dagens mission är att skriva om min dag. Here you go:

06.35 plingade mobilen till som alltid i form av mitt första alarm. Jag vaknar till lite lätt och inser att inte André ligger bredvid mig vilket får mig att sucka och lägga ner huvudet igen. 06.40 ringer klockan andra gången och upprör mig för sista gången 06.45 då jag masar mig upp.

Som vanligt går jag direkt till toaletten som ligger ca 5 meter ifrån min säng. Jag kissar, jag tvättar ansiktet och jag drar på mig lite deo. Därefter slår jag igång plattången och gör klart håret. Återgår till sminket vilket tar en sisådär 7 minuter. Morgonens mission impossible är alltid att hitta kläder. Vad jag än tar på mig ibland tycks det sitta konstigt eller inte kännas vidare skönt. Eller som idag, så låg det mesta i tvättstugan. Efter x antal suckar och ombyten drog jag dock på mig tights (haha, som vanligt. använder ingenting annat) och en gammelrosa oversize, dödsskön tröja och en mysig halsduk.

Efter att ha ätit frukost (två leverpastejmackor med saltgurka som för övrigt är min nuvarande craving, och ett glas mjölk) finns det inte så mycket tid över innan skolskjutsen (pappa) åker. Det jag hinner exakt på den tiden är typ att ta på mig örhängen, spruta på mig lite parfym, ta mitt ppiller, ta bort hundhår ifrån tightsen och sedan dra på mig ytterkläderna.

Mellan 07.50-08.10 satt jag i skolans uppehållsrum Offside och spelade Bouncing Balls @ Facebook. När det roliga var över tio över så började spanskan istället. En timmes lektion som följdes av håltimme mellan 09.00-12.40. Helt awesome. Gjorde egentligen inte så mycket - skrev lite på geografin, åt lunch, umgicks med jonkas och så vidare. Pussade på André fick jag göra också, hihi.

12.40 började iallafall geografin som för övrigt också var dagens sista lektion. Så grymt tråkigt! Orkar inte ens berätta. Sätter punkt där istället.

Satt kvar ett tag på skolan med J för att vänta in lite skjuts. Väl hemma så gjorde jag mys-mellis i form av varm choklad & två rostade mackor med marmelad. Mysigt värre. Spelade lite GH med mig själv, gjorde några mattetal, städade lite på rummet. Senare kom André ner och vi sov i en sisådär 40 minuter. För att vakna till drog vi igång några vänneravsnitt och sedan åkte han hem för att träna.

Just nu, klockan 19:40, ligger jag i min säng med en liten godisskål inom en armlängd och bara myser. Tisdagar är min vilodag och av någon konstig anledning har det bara blivit så att jag unnar mig massa gott. Hualigen.

Hur kvällen ser ut har jag ingen aning om, André ska i varje fall komma hit och sova och det slår ju aldrig fel. Men det var ju trots allt min dag jag skulle beskriva och nu inser jag att det blev vääääääldigt detaljerat. Men vafan, vad gör det om hundra år?

Nu ska jag ägna all uppmärksamhet åt godisskålen. Imorgon ska jag skriva om min bästa vän, spännande!
Ha en fin kväll. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥