» Serious

2010-09-14 21:23:10
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Thoughts 0 kommentarer
Idag var det våran första Y-dag i tvåan. För er som inte vet är Y-dagar de dagar där schemat bryts och vi gör någonting annat istället. Det kan vara till exempel projektarbete för treorna, sex och samlevnad eller som vi hade idag - Don't drink and drive.

Vi blev indelad i grupper och fick till exempel läsa snuttar ur en bok {Leva med döden}, se en film {Länge leve livet} samt göra lite värderingsövningar. Bara ämnet känns så starkt för mig att det är svårt att diskutera, till och med tillsammans med personer man känner. Filmen väckte massor med tankar i huvudet på mig, men det blir så svårt att sätta ord på det en stund senare.

Självklart drog vi nitlotten och fick vara med en .. ja, vad ska jag säga. Mindre seriös klass? Det skämtades brett om rattfylleri och ditt och datt. Känns typiskt killar att skämta bort något så allvarligt. Visste du att i snitt dör två ungdomar varje vecka pga just rattfylleri? Det är en sjuk siffra!

Jag vet inte vad jag ville få ut av det här. Jobbigt när man vill vara seriös om ett ämne som faktiskt spelar roll. Det känns inte värt det att det ska ske en olycka med någon man känner inblandad för att börja förstå allvaret i det hela. Usch. Jag var riktigt irriterad idag.

Nu innan jag fortsätter mala på, säger jag over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥