Alger

2011-03-01 17:20:41
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Food 0 kommentarer
Idag har jag gjort något jag aldrig har gjort tidigare! Jag har druckit alger. Bland annat. I den otroligt jättegoda 'drinken' (känn ironin) var det:

nyponskalmjöl, lecitin, nässelpulver, vetegroddar, aktivt korn, chlorella, lakritsrotmjöl, kanel och torkade blåbär. Av allt det här får man mineraler, spårämnen, vitaminer, antioxidanter, karotener, enzymer, aminosyror, klorofyll, fibrer, omega-3 och mycket annat.

Men mest smakade det fiskmat. Vi blandade ut det med apelsinjuice och pressad citron som dödade ut lite av smaken! Den ska iallafall vara uppbyggande, renande och balanserande. Mor och jag ska nu försöka ta oss lite av den här varje dag - får se hur det går med det och om det blir något bra resultat ;)



Kom på i efterhand att jag skulle ha fotat den där smörjan, men nu blev det bara på pulvret istället. Det ser ungefär lika äckligt ut som det smakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥