» Min träningsvecka

2010-08-08 19:26:04
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Training 2 kommentarer
Översikt v. 31

MÅNDAG
Pace 80 min - Dagen till ära hade hon lagt in 6 eller 7 stationer med kondition!

TISDAG
Vila

ONSDAG
Aerobicintervall 70 min: Aerobicpass som varvas med styrka för överkroppen. Vi körde bröstmuskler, triceps, mage och axlar.

TORSDAG
Vila

FREDAG
Spinning 30 min: Jobbigt pass med mestadels position sittande. Vi jobbade mycket med teknikerna och avslutade passet med en fartfylld stavgång {utan stavar} på cykeln.

LÖRDAG
Vila

SÖNDAG
Muscle Power 60 min: Bröstmuskler, triceps, framsida lår, baksida lår, rumpa, rygg, axlar, biceps, mage & stretch.


Tankar:
Även om det bara har blivit 4 pass denhär veckan så känner jag mig nöjd. Det har helt enkelt varit annat ivägen - till exempel har jag och André jobbat uppe i stugan. Visst hade jag kunnat tagit en promenad eller sprungit en tur - det hade ju inte gjort någonting. Men känner man inte för det så brukar det inte bli så bra heller :} Jag är riktigt nöjd över att jag har masat mig iväg på spinningen två fredagar i rad. Förhoppningsvis blir det en vana. Hade dock både ätit och druckit för lite den fredagen vilket gjorde att det inte blev någon Ab Shock direkt efter. Kände att jag var tvungen att dra hem och få i mig mat, annars hade jag troligtvis svimmat eller dylikt.

Målsättning nästa vecka:
- Absolut att klämma in ett eller två pass ytterliggare. Helst några fler konditionspass.
- Antingen veckan som kommer eller ännu nästa är planen att jag ska höja mig ett snäpp. Alltså:

När jag tränar vissa muskelgrupper använder jag 2x3kg's hantlar och när jag tränar andra blir det 2x2kg's hantlar. Det jag menar är alltså att jag ska byta ut dessa mot de som väger 1 kg mer. 3kg-hantlarna byts ut mot 4-kg och så vidare.

När vi tränar med skivstång får jag se hur det blir. Själva stången väger 6.5 kg och utöver det använder jag 2x1.25 kg vikter på varsin sida {med andra ord har jag 2.5 kg på var sida}. Så på vissa övningar har jag nu haft en skivstång som väger 11.5 kg och på andra övningar en som väger 9 kg.

11.5 kg kommer att bytas ut mot: 6.5 + 5 + 2.5 = 14 kg.
9 kg kommer att bytas ut mot: 6.5 + 5 = 11.5

Detta var mest för min skull jag antecknade detta, förstår att det blev rörigt för er. Det kanske dessutom låter som en väldigt liten skillnad med bara några kilon, men det gör väldigt mycket faktiskt. Bara med 1 kg mer blir en övning mycket tyngre!


Det var allt för mig just nu.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: F o t o - S o f i a

Låter som en bra träningsvecka:)

2010-08-08 @ 20:01:13
URL: http://fotostyle.blogg.se/
Postat av: Kitty

Min blogg fyller en vecka idag! Ett grattis kanske?

2010-08-08 @ 22:18:36
URL: http://kittyscloset.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥