Face off

2010-04-07 20:38:52
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 1 kommentarer
Tjingeling! Nytränad, nyduschat och nyäten, skönt. Ligger bara och chilledillar här bland mina kuddar, väldigt skönt det också. Väntar in pappa som är ute och vandrar med hundarna, sedan ska vi se slutet på Face off som vi började se häromdagen. Jäkligt märklig film, men på något sätt är den så bra ändå. Någon som har sett den kanske?



"FBI-agenten Sean Archer (John Travolta) skulle mördas av terroristen Castor Troy (Nicolas Cage) sex år tidigare, men Seans son Michael dog istället. Sean Archer, som jobbat med detta fall i sex år, får till slut fast Castor Troy och kan äntligen avsluta fallet.

Men då får man veta att Castor "Cas" Troys lillebror, Pollux Troy, har tillverkat en bomb och att Cas själv har aktiverat den i ett stort konferenscenter, där många människor tillbringar sin dag. Den enda utvägen för Sean och resten av invånarna i L.A är att Sean måste bli Castor (hans lillebror vill endast prata med honom) och få reda på koden som avaktiverar bomben. Pollux Troy är den enda som kan denna kod, men Sean får bara reda på var bomben är placerad. För under tiden har Castor, som legat i koma, plötsligt vaknat. Alla som kände till att Sean har bytt ansikte med Castor har blivit dödade, men först efter att Castor antagit Seans skepnad. Alla tror att den gode är ond. Och alla tror att den onde är god."

Snodde texten ifrån Wikipedia, så det är väl kort och gott vad den handlar om. Önskar jag hade haft en liten godispåse och min André bredvid ikväll, men så blir inte fallet utan jag får nöja mig med mamma, pappa och lite pistagenötter. Imorgon har jag en överraskning att berätta/visa! Så missa inte det ;) Vi hörs imorrn ♥


Psst! Lyssna på: Rascal Flatts – Life Is A Highway
Kanon till städning eller för att komma igång på morgonen!


Kommentarer
Postat av: Lina Kusse

Face off kan vara en av tidernas grymmaste film. Jag såg den första gången när jag var 10 år(utan att päronen visste nåt)och jag fastnade för den redan då :)

2010-04-08 @ 18:57:02
URL: http://linaelina.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥