Målsättning

2010-04-23 12:58:06
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Jag kom på en sak för någon dag sedan. Jag skriver ju ganska mycket om min träning och kost och så vidare men jag tror aldrig att jag har antecknat min målsättning. Det tänkte jag göra här och nu för att ni inte ska tro att det är någon bantningshysteri som pågår.

Min målsättning är helt enkelt att leva en sund livsstil och göra sådant som jag tycker är roligt och mår bra av. Jag har ingen panik över min vikt och det är inte att tappa kilon som är mitt mål. Jag vill ha en sund och vältränad kropp och eftersom att jag tycker att träning i alla dess former är roligt så gör jag för tillfället det jag älskar mest av allt. Att sluta med fotbollen var ett viktigt beslut för mig och än så länge känns det bara rätt. Nu gör jag saker för min egen skull och kan koncentrera mig på att må bra bara, vilket är en otroligt skön känsla!

Jag skulle aldrig sluta äta bara för att gå ner i vikt. Mat är bland det bästa som finns och vad gällande det här med onyttigheter äter jag med gott samvete under helgdagarna. Ett mål är att sluta småäta godsaker under veckodagarna. Det har det slavats med lite nu under hösten och vintern men nu sedan jag har tagit tag i det har det gått aningen bättre. Denhär veckan har det till exempel inte blivit en endaste liten kaka, godisbit eller dylikt. Men idag var jag och mamma nere på Ica Maxi och köpte oss en stor godispåse. Men som sagt - det äts med gott samvete. Jag tror inte på att sluta helt med onyttigheter. Jag åt inte godis under en period på fyra år, men samtidigt tröck man i sig allt annat gott istället.

Så, alltså, jag gör det inte för att gå ner i vikt utan för att jag tycker att det här är bland det roligaste som finns och för att jag vill må bra. Dessutom innebär styrketräning till stor del att man bygger muskler vilket istället gör att man kan gå upp i vikt. Men som sagt, en sund och vältränad kropp samt en sund livsstil är mitt mål!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥