Tandgnissling

2010-04-26 16:34:35
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Något som jag "led av" väldigt mycket när jag var mindre var tandgnisslingar. Jag märkte inte av det så mycket, utan det var mamma och pappa som jämt påpekade det på morgnarna. Sedan dog det väl ut och nu efter många år verkar det som att det har kommit tillbaka. Återigen märker inte jag det utan nu är det André som hör det på nätterna. Inatt hade han fått hållit i min mun i ett bra tag innan jag slutade, stackarn.

Har dessutom kommit på mig själv med att gå runt och liksom pressa ihop tänderna under dagtid. Och nu när jag tänker efter så ibland när jag tuggar knäpper det liksom till i käken. Hm.

Var ju såklart tvungen att googla lite på det här och hittade då fram till en välbesökt sida vid namnet vardguiden.se. Tydligen är det rätt vanligt och detta är namngivna grejer såsom tandgnissling och tandpressning. Dessa framkallas oftast av stress (vilket mycket väl kan vara en orsak till mina problem) och konsekvenserna av detta kan vara huvudvärk. Och jag som har haft så mycket ont i huvudet nu på sistone, jag tror faktiskt att det här kan vara mitt problem.

Ska försöka pallra mig till tandis någon dag och se om dom har någon bra lösning på problemet. Tydligen kan man sätta in en såndär bettskena under natten och så fanns det några fler tips på lösningar. Det är ju kanske inte huvudvärken som är det värsta, tänderna slits ju snabbare och det kan bli problem med käkarna. Så jag hoppas att jag har kommit på vad mitt problem är!

Det var bara det. Nu ska jag bara ta det lugnt innan träningspassen gör igång! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥