♥ Körlektion

2010-06-15 16:33:12
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 6 kommentarer
Mesig som jag är ligger jag för tillfället och lipar efter mitt livs första, och tyvärr inte sista, körlektion. Fy vad hemskt det var! Jag hade skrivit upp i kalendern att det var imorgon, men strax efter 15.00 ringde de och sa att jag hade tid idag. Dom sa att de kunde plocka upp mig om fem minuter, här hemma, och det gjorde ju inte saken bättre. Jag hade tänkt köra en gång idag så jag hade fått lite förberedelse eftersom det var mer än en månad jag körde sist.

Det var det värsta jag har gjort på väldigt länge! Han pratade om allt som inte handlade om körningen - tex vilken motorcykel han hade, vad han gjorde på fritiden osv. Jag blev riktigt stressad, och jag som redan var såå nervös innan. Gissa vart han sa att jag skulle köra då? Jo, till min favoritaffär i Birsta. Kanon! Jag som inte har kört någonstans när det har varit så mycket bilar någonsin, superbra att börja med. Gjorde ju säkert ett jättefint intryck när jag blev alldeles svettig av nervositet ;) Så min favoritaffär fick bli MediaMarkt. Egentligen är det ju HM, men det insåg jag skulle bli rätt svårt att köra till.

Helt plötsligt börjar han fråga mig om jag sportar. Sa som det var, att jag slutade med fotbollen för ett par månader sedan och nu kör jag enbart Etic. Då utbrast han: "Sluta med fotboll? Va? Sånt ska man ju hålla på med". Och sådant där pallar inte jag. Som att han kände mig. Uh. Så då blev det bara ännu värre, vilket resulterade i ett motorstopp bakom ett LGF-fordon då jag försökte köra 20 på treans växel, smart tjej!

När vi senare hamnade på vägen mot Skönvik, efter samma LGF-fordon, ville han att jag skulle köra om (70-väg) men jag vägrade. Då har ju han, "roligt nog", en egen gas, broms och koppling vilket gjorde att han bara gasade på och sedan fick jag svänga bäst jag ville. Jösses, jag trodde jag skulle börja lipa där i bilen, men som tur var lyckades jag bita mig i läppen hårt nog.

Haha, känner mig som världens mes just nu, men jag tyckte verkligen inte om varken lektionen eller honom. Blev bara stressad och ledsen.

Det var allt för idag! Ska försöka dölja tårarna nu innan mamma kommer hem.
Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: DreamingChange

De e helt ok o inte gilla läget! Va upprörd, let it all out.



Men... e de verkligen ok, får man verkligen göra så som körlärare..? Gasa åt en? har aldrig gått lektion. Det kan ju ge psykiska men för resten av kör-livet! =P Usch =/ Hoppas på bättre lycka nästa gång, o annan lärare kanske. Han va kanske lite trött på sitt jobb, "växla si gasa så, titta på skyltarna", o ville prata om nått annat=P :S

Sov gott!

2010-06-15 @ 23:54:39
URL: http://dreamingchange.bloggplatsen.se
Postat av: Kussen

Ja du gumman, det kom många tårar innan jag var färdig med mitt körkort och vissa gånger trodde jag inte ens att jag skulle få det för jag kände mej alltid så värdelös. Men nu har jag haft det i 4 år och 4 månader och än har jag inte krockat, peppar peppar :) Fortsätt kämpa!

2010-06-16 @ 00:31:28
URL: http://linaelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade väl inte förväntat mig en dans på rosor direkt, men jag trodde inte att det skulle vara såhär hemskt. Och så just att det var första gången, då hade man kanske önskat en mjukstart. Nu är man ju livrädd att sätta sig bredvid den där killen igen.



Jag vet inte om man får göra så, har ingen aning. Jag har ju aldrig kört om, vilket jag också sa till honom. Sa att jag inte ville. Så jag vet inte - det kanske var bra att han körde om, så slapp vi ligga bakom det där fordonet, nu när jag inte vågade köra om själv? Men lite läskigt var det allt :)

2010-06-16 @ 09:50:50
Postat av: Fanny!

Jag hade väl inte förväntat mig en dans på rosor direkt, men jag trodde inte att det skulle vara såhär hemskt. Och så just att det var första gången, då hade man kanske önskat en mjukstart. Nu är man ju livrädd att sätta sig bredvid den där killen igen.



Jag vet inte om man får göra så, har ingen aning. Jag har ju aldrig kört om, vilket jag också sa till honom. Sa att jag inte ville. Så jag vet inte - det kanske var bra att han körde om, så slapp vi ligga bakom det där fordonet, nu när jag inte vågade köra om själv? Men lite läskigt var det allt :)

2010-06-16 @ 09:51:24
URL: http://fannysa.blogg.se/
Postat av: Kussen

Ja det låter ju konstigt tycker jag. Att han bara gasade sådär när du inte kände dej bekväm med att köra om. Är det möjligtvis Bertil du har som körlärare?

2010-06-17 @ 20:55:03
URL: http://linaelina.blogg.se/
Postat av: Fanny

Nej, det var inte en Bertil iallafall :)

2010-06-18 @ 10:29:04
URL: http://fannysa.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥