Hiss & Diss

2010-03-14 21:46:01
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Såhär på en söndagkväll tänkte jag bjuda på en hiss och en diss. Har ingenting att berätta om dagen heller så vi kör på helt enkelt.

HISS
Jag tänker hissa den andra boken i Hammarbyserien - "Mamma, pappa, barn". Författaren heter Carin Gerhardsen och det är hennes andra roman. Jag har precis läst första boken i serien (Pepparkakshuset) och blev alldeles besatt vilket gjorde att jag naturligtvis ville läsa den andra också. Som faktiskt är ännu bättre, tycker jag. Har läst 200 sidor på 2 dagar och nu ikväll tänkte jag försöka orka läsa ut resten! Läs den säger jag bara :)

DISS
Dagens diss ger jag till kronprinsessan Victoria & Daniels bröllop. Eller vänta, felformulerat. Inte själva bröllopet, utan att man gör så stor grej av det. Det startas bröllopsbloggar i tidningar och man frossar i alla detaljer man kan få. Kronprinsessan ska gifta sig - ja, vad roligt för henne. End of discussion. Frågan är ju om man verkligen vill ha ett så pass offentligt bröllop som det faktiskt kommer att bli? Jag personligen skulle föredra ett lugnt och privat bröllop, men sedan är jag ju inte någon kronprinsessa heller förresten.

En annan självklar diss är ju att skolan börjar imorgon. Har inte orken. Har inte motivationen. Har inte lusten. Har inte glädjen. Har ingenting. Men vilken tur jag har då som bara har en enda ynka lektion imorgon. 60 minuters svenska står på spelet och jag tror faktiskt att jag kan överleva det! Blir en härlig sovmorgon också, känns välbehövligt.

Nåväl, tack för mig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥