Sportlov, dag 5

2010-03-12 19:30:15
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Jaha, nyss var det dag 1 och nu sitter man här för att avnjuta de sista timmarna i frihet. Detta är alltså sista dagen på lovet och för att sammanfatta det har jag haft ett väldigt lugnt & skönt lov. Mycket träning, dock, men inte så mycket mer än vanligt. Det har verkligen varit kanonväder också, vilket innebär en stor tumme upp ifrån mitt håll. Känns som sagt väldigt bra att det snart är lov igen och förhoppningsvis kanske man orkar lite mer fart och fläkt under de dagarna. Men en sådan här vecka var precis vad jag behövde. Utan skola, utan måsten - bara ta det lugnt. Kanon.

Igår efter träningen var jag ett vrak. Känns väldigt svajigt fortfarande med fotbollen och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Ibland vill jag bara säga tack och goodbye och skita i det. Ha tid till Etic, kunna göra impulsiva saker som att ta en sista minuten resa och så vidare. Man är lite instängd. Samtidigt så är det någonting som håller mig kvar, men vad vet jag inte. Det har varit en del av mitt liv så länge nu att jag kanske är rädd för hur det skulle bli om allt försvann. Nåväl, ska ta mig en rejäl funderare och se vart jag hamnar. Är rätt less på att komma hem från träningarna och känna sig på botten. Igår var det en sådan kväll. Kilade iallafall upp till André som fick trösta mig lite. Såg ett par Paradise Hotel-avsnitt innan vi slocknade.

Idag har jag varit på bättre humör tack och lov. Dock fortfarande mycket som snurrar i skallen. Det blev en tur upp till Torpet med mamma, pappa, hundarna & André. Härligt väder och gott fika - vad mer kan man begära? Längtar verkligen till sommaren när man kan vara där och pausa ifrån verkligheten. Finns ingenting som är så underbart som att ligga ute på gården och sola i lugnet. Dessutom kan det bli många trevliga turer upp till Aspen tillsammans med André & gummibåten. En favorit i repris! Här kommer lite bilder ifrån dagen förresten.

   

Efter utflykten hoppade jag och André av på Örnen där det bjöds på lite siesta. Somnade någon timme och det var helt underbart skönt. Hade inte orken att göra så mycket så det blev mycket chill. Följde med pappa och handlade senare och därefter drog vi hem och snodde ihop en hemgjord pizza som vi nu har avnjutit. Väldigt gott! Nu ska jag fördriva en halvtimme ungefär tills vi drar in till Nordic för att åskåda Andrés match i Sundcupen. Kanske borde göra något åt frisyren innan dess förresten.

Ja, mina kära läsare. Det var allt för idag! Se till att njuta av den här fredagkvällen, för det tänker jag göra. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥