♥ Pace

2010-05-24 17:57:38
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Daily 0 kommentarer
Ja, då var det nästan 2 veckor sedan jag tränade sist. Kan ju med andra ord bli riktigt spännande med Pace ikväll, som är ett riktigt tungt pass. Har fortfarande lite halsont så får se om man går fullt ut ikväll eller inte :)

Hur som helst, jag kom på en sak förut. Jag pladdrar ju hit och dit om Pace och Core och allt vad det är, men jag vet inte om jag har berättat vad det är för något?

Pace är iallafall ett 70 minuters långt pass (nu pratar vi alltså om detta pass på Etic i Timrå). I salen finns ungefär 20 (kan variera) stationer där man går igenom hela kroppen - triceps, bröst, axlar, mage, rygg, biceps, ben, rumpa osv. Man är ofta två och två på varje station. Man är på varje station i 3x45 sekunder. D v s att man kör 45 sekunder, sedan vila. Sedan kör man 45 sekunder igen och sedan vila. Och så samma sak en gång till.

Jag gillar det här passet eftersom man får träna på sin självdiciplin och fokusering. Jag har lärt mig att man klarar mer än vad man tror. I ett Muscle Power-pass där man har instruktör är det kanske svårt att orka hela vägen, men här kan man köra rätt och slätt hur man vill. Man kan köra med 5 kg-hantlar lika gärna som man kan köra med 1 kg. Det som också är bra är att man får chans till personlig hjälp med teknikerna. Instruktören som finns tillgänglig går runt i salen och peppar, sjunger, hjälper och så vidare.

Pace är ett sjukt roligt pass med bra musik, härlig instruktör och oftast är det jättemycket folk (vilket är jätteroligt). Det är en kanonbra stämning; tanterna gnabbas med varandra och C går runt och låtsasskäller på oss. Och resten bara skrattar! Så om ni känner för att testa Pace - gör det!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥