Home is where your heart is

2012-12-09 23:48:59
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Inredning 0 kommentarer
Ikväll välkomnar jag er in i sov-och vardagsrummet hemma hos mig. Börjar äntligen få till den känsla jag vill i båda rummen och är verkligen löjligt nöjd med renoveringen. Extra nöjd är jag med spegeln som blev riktigt bra efter att jag betsat på den, med det underbara skåpet som jag & mamma åkte till Njurunda för att köpa och, såklart, med tapeten. Den känns helt rätt där inne.
 
När jag flyttade hit kom jag ihåg att jag sa till mamma att en av de bra grejerna med att bo själv var att jag inte behövde ha ett enda julpynt i lägenheten. Riktigt så blev det ju inte, men utmaningen har varit att få det att kännas juligt utan att dra in röda prylar. Det är jag lite allergisk mot. Istället har jag satsat på kottar, murgrönor, små enar, fattigmanssilver, kransar och ljuslyktor som känns lite juliga. Det slutade också med att jag har två adventsljusstakar i vardagsrummet samt annan julbelysning i form av hjärtan på fot i sovrummet & köket. 
 
Jag ska också passa på att slå ett slag för Erikshjälpen. Jag är där nästan varje vecka och går sällan därifrån tomhänt. Ibland kan man handla flera påsar medan man ibland kanske bara köper en ljuslykta eller två. Jag tycker det är perfekt just med ljuslyktor: säg att jag köper en för 5 kr och sedan när jag ledsnar på den kan jag lämna tillbaka den och fylla på med nya. Så kan man ju inte hålla på med ljuslyktor som i butik kostar runt femtiolappen. Mina sängbord kommer därifrån och kostade 30 kr styck. Efter att ha målat dem två gånger ser de riktigt bra ut och det är dessutom så mycket roligare att ha pysslat fram någonting själv än att bara köpa nytt.
 
Nu ska jag fortsätta njuta av en väldigt skön men slö söndagskväll. Planerar att rensa datorn lite då han inte alls mår något vidare. Sedan får det bli något avsnitt vänner innan jag kryper ner i min sköna säng, i mitt fina sovrum. 
 
Imorgon är det måndag vilket som vanligt innebär ny vecka som i sin tur innebär nya möjligheter. Måndagar är förvisso oftast rätt jobbiga, men se till att starta veckan positivt så kommer resten bara att rulla på.
 
Kram på er!
 
 
Utrustning: Nikon D90 - Nikon 50mm f/1.4 - Tamron 24-75 f/2.8

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥