Going bananas

2012-01-16 22:47:04
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Thoughts 4 kommentarer

Jag är ju lite halvintresserad (läs: enormt jävla jätteintresserad) av diverse problem ute i världen, som ofta är kopplade till miljön eller sociala faktorer. Sojabönor, köttproduktion och så har vi bananodlingarna. I Engelska C kursen ska vi nu skriva en uppsats och då har jag valt dessa bananplantager som ställer till det så enormt för stackars människor.

Alla här känner till märket DOLE va? En av världens största producenter när det gäller frukt & grönsaker, i mina ögon mest kända för just sina bananer. I filmen Bananas {som för övrigt alla borde se - den är ruskigt bra} visar man på hur fruktansvärt illa man behandlar sina arbetare ute på plantagerna. Det som gör mig mest upprörd av allt är att människor blir sterila, får cancer och mängder av andra komplikationer på grund av de enorma mängder bekämpningsmedel man använder på plantagerna, medan DOLE bara är intresserad över att tjäna pengar. Hua för det! Aldrig mer en DOLE-banan!

Jag är så arg! Får inte fram det jag vill med det här inlägget ens. Nu ska jag läsa vidare och sen sova. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Melissa Lavali - Foto¤Vikt

Lämnar lite tassavtryck när jag ändå kikar förbi, jag vet ju hur mycket jag själv uppskattar en liten kommentar :) Jag önskar dig en fortsatt bra natt!



--------------------------------------



..:: Hela min värld i bilder - min viktresa med 9 tappade kg och 13 kg kvar - tips på att tjäna 600kr/värvad medlem utan krångel och Tävlingar ::..

2012-01-16 @ 23:44:28
URL: http://lavali.blogg.se/
Postat av: Jennifer - Fotograf

Du har fått ett Award av mig i min blogg :)

2012-01-21 @ 20:32:56
URL: http://nerwensphoto.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag har precis haffat dokumentären.. ska se den med pojkvännen på onsdag. Spännande! Och Fanny, jag älskar din blogg... mer inspirationsbilder på ditt rum tack! Vill ba ändra allt jag har, haha. Kram!

2012-01-23 @ 21:18:08
URL: http://eccentricmelody.blogg.se/
Postat av: henke

Hmm spännande! kika in dokumentären "Monsantos värld" ("The World According to Monsanto") och "Food, inc" om du inte sett dom :) riktigt bra skit! man blir ju lite depp på världen ibland :d

2012-01-24 @ 17:42:25

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥