Längtan

2012-10-26 12:28:30
© f a n n y s a . b l o g g . s e
Kategori: Thoughts 0 kommentarer
 
Just nu yrar snön utanför mina fönster, jag går runt i mina raggsockar och går helst inte någonstans utan min filt. Mysfaktorn är förvisso väldigt hög, men sådana här dagar kan jag inte undgå att längta tillbaka till värmen och lugnet. Jag har varit på så många fina resor och jag är löjligt glad över att jag har haft möjlighet till det.
 
På bilden ovan ligger jag på en solsäng ungefär 100 m ifrån Medelhavet. Jag befinner mig för tillfället på Alcudia och på hotell Viva Bahia. Datumet är 8 maj och klockslaget 19.52. Jag & min dåvarande pojkvän André hade legat ute sedan morgonen och haft en av världens mest överlägsna dagar. Vi gjorde inte så mycket och det var nog det som gjorde den dagen så himla fin. Vi läste, tog några svalkande dopp såväl i poolen som i havet, sov en stund i skuggan, lyssnade på musik, åt chips, drack bacardi breezer i kvällssolen och så vidare. När barnpoolen bredvid stängdes för dagen och resterande människor ifrån vuxenpoolen drog sig mot sina rum, låg vi kvar och njöt av kvällssolen ända tills klockan slog nio. Inga ljud förutom havet. Där, på den där solsängen, upplevde jag min mest magiska dag någonsin. Och nu vill jag tillbaka. Till värmen, till lugnet, till Alcudia.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Skriv ditt namn här ♥
Kommer du tillbaka?


Din mailadress (publiceras ej)


Din bloggadress



Skriv din kommentar här


Trackback

FANNY SANDSTRÖM
Ålder: 19 år
Bor: Timrå
Intressen: Fotografering, inredning & träning
Gillar: England, ljumma sommarkvällar, långpromenader, pastellfärger, musik, choklad och att resa.
Ogillar: Egoister, stress, känslan av att inte räcka till, tjafs, skryt & dåliga dagar.
Drömmer om: Att bo i England & driva mitt eget företag med något jag verkligen brinner för. Om att bo i ett stort, ljust hus med öppen planlösning och lantlig inredning.

I bloggen får du läsa om mina tankar, bilder och dagar i allmänhet. Hoppas du får en trevlig stund ♥